به گزارش عصر امروز، سردار محمدرضا هاشمیفر فرمانده انتظامی لرستان امروز ظهر در حاشیه توقیف یک محموله سلاح و مهمات جنگی در محورهای مواصلاتی استان اظهارکرد: مأموران سازمان اطلاعات انتظامی استان با رصد دقيق و اشراف اطلاعاتی مثالزدنی، از انتقال يک محموله سلاح و مهمات جنگی که از استانهای مرزی غرب کشور بارگيری شده بود، مطلع شدند.
وی افزود: قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله را که به طرز ماهرانهای در يک دستگاه خودروی وانت سايپا جاسازی شده بود، به استانهای جنوبي کشور منتقل کنند. اما هوشياری و رصد لحظه به لحظه مأموران ما، اجازه تحقق اين هدف شوم را نداد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به عمليات ضربتی پليس، بيان کرد: تيمهای عملياتی پليس در يک اقدام هماهنگ و قاطعانه در محورهای مواصلاتی استان لرستان، خودروی مذکور را متوقف و تحت بازرسی قرار دادند.
هاشمیفر با بیان اینکه در اين عمليات، تعداد ۳۰ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۰ هزار فشنگ جنگی کشف و ضبط شد، افزود: در اين راستا يک نفر از متهمان اصلی دستگير و برای سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضائی شد.
وی گفت: در اجرای طرح خلع سلاح عمومی، ماموران انتظامی لرستان طی دو هفته گذشته موفق به کشف ۱۲۰ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و توقيف ۳ دستگاه خودرو و دستگيری ۱۱ متهم در اين رابطه شدند.
هاشمی فر با قاطعيت تمام، بر عزم راسخ پليس برای مبارزه بیامان با پديده قاچاق سلاح و مهمات تأکيد کرد و خاطر نشان کرد: اين عمليات موفقيتآميز، بار ديگر نشاندهنده اقتدار و اشراف اطلاعاتی بیبديل فرزندان غيور اين ملت در مجموعه انتظامی استان است.
وی گفت: ما به قاچاقچيان اجازه نخواهيم داد امنيت و آرامش مردم عزيز کشورمان را به مخاطره بيندازند و همواره با تمام توان در برابر قانونشکنان ايستادگی خواهيم کرد.