براساس یک برنامه عملیاتی که به تازگی از آن رونمایی شده است، چین قصد دارد به منظور بهبود بهره وری اقتصادی، نسبت میزان هزینههای لجستیک و حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی را تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۱۳.۵ درصد کاهش دهد.
به گزارش عصر امروز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG براساس یک برنامه عملیاتی که به تازگی از آن رونمایی شده است، چین قصد دارد به منظور بهبود بهره وری اقتصادی، نسبت میزان هزینههای لجستیک و حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی را تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۱۳.۵ درصد کاهش دهد.
بر اساس این برنامه عملیاتی که از سوی دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست و دفتر شورای دولتی چین ارائه شده است، تا سال ۲۰۲۷، چین انتظار دارد ساختار حمل و نقل کالا را بهینهسازی کند و سیستم لجستیک ملی و شبکه خدمات لجستیک مدرن را تقویت نماید.
به همین منظور، تلاشهایی برای پیشبرد اصلاحات در زمینههای کلیدی راهآهن و بازار حمل و نقل جادهای انجام خواهد شد. همچنین، ارتباط میان شبکه های دادههای لجستیک افزایش مییابد و روند ایجاد سیستم زنجیره تأمین و حمل و نقل تجاری مدرن تسریع میشود.
چین به بهینهسازی حمل و نقل کالاهای عمده، تقویت زنجیرههای تأمین بینالمللی و ایجاد شرکتهای پیشرو در حوزه لجستیک و حمل و نقل مدرن ادامه خواهد داد.
مکانیزم زمانبندی و تخصیص ظرفیت برای قطارهای چین-اروپا به روزرسانی خواهد شد.
فعالیتها و زیرساختهای لجستیک، بیش از پیش دیجیتالی خواهند شد. این برنامه بر توسعه تسهیلات جدیدی مانند جادههای هوشمند، بنادر و هابهای لجستیک تأکید دارد.
براساس این برنامه عملیاتی جدید، چین از مدلهای لجستیکی و حمل و نقل جدیدی حمایت خواهد کرد که با اقتصاد پلتفرمی، اقتصاد صنایع کم ارتفاع و سیستم ها رانندگی هوشمند و خودکار ادغام میشوند و استفاده از فناوریهایی مانند وسایل نقلیه بدون سرنشین، قایقها، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای هوشمند را ترویج میکنند.