توصيه به ديگران
۰
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
پاسخ سخنان آقای روحانی خیلی واضح است!
آیا امام صادق علیه السلام به معلی بن خنیس نفرمودند اگر به تعداد این بزغاله ها - در تاریخ آمده 17 تا بزغاله که نزد چوپانی بودند- شیعه واقعی داشتم قیام می کردم؟ اصلا خود رسول الله صلی الله علیه و آله چرا علیه رای مردم قیام کرد و با آنها جنگید حال آنکه اکثریت بت پرست و خواهان ادامه زندگی جاهلیت بودند؟
پاسخ سخنان آقای روحانی خیلی واضح است!
Share/Save/Bookmark
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز سخنان اخیر رییس جمهور در خصوص دموکراسی و امامت که با واکنش صریح مراجع عظام و کارشناسان مواجه شده است نشانی از تحریف عقاید شیعه است که این روزها متاسفانه از حنجره کسانی شنیده می شود که با حکومت اسلامی به مناصب دولتی رسیده اند.

بنا بر این گزارش در خصوص سخنان ایشان و در یک نگاه ساده می توان اظهار داشت که جواب این حرفهای آقای روحانی خیلی واضح و روشن است. یک مثال برای روشن شدن اصل بحث این است که مثلا کسی که خیاطی بلد است چه چرخ خیاطی داشته باشد و چه نداشته نباشد خیاطی بلد است اما اگر چرخ خیاطی و ابزار کار به او ندادند نمی تواند خیاطی کند.

امام علی علیه السلام اگر فکر می کرد مردم حق تعیین امام را دارند چرا شبهای بعد از سقیفه همراه حضرت زهرا و حسنین علیهم السلام با هم به درب منازل انصار رفته و از آنها برای قیام استمداد می کردند؟ چرا چهل نفر با امام علی علیه السلام بیت کردند که قیام کنند و قول دادند فردا با سر تراشیده هنگام ظهر کنار مسجد حاضر باشند. آن عده البته خیانت کرده و نیامدند اما اگر آمده بودند که امام علیه رای مردم در سقیفه قیام می کرد!

به گزارش خبرنگار ما همچنین در سیره سایر ائمه علیهم السلام نیز قیام علیه دموکراسی دروغین و غیر حق نیز وجود داشته است مثلا مگر امام حسین علیه السلام علیه یزید که بیعت همه جهان اسلام را داشت قیام نکرد؟ آیا امام صادق علیه السلام به معلی بن خنیس نفرمودند اگر به تعداد این بزغاله ها - در تاریخ آمده 17 تا بزغاله که نزد چوپانی بودند- شیعه واقعی داشتم قیام می کردم؟ اصلا خود رسول الله صلی الله علیه و آله چرا علیه رای مردم قیام کرد و با آنها جنگید حال آنکه اکثریت بت پرست و خواهان ادامه زندگی جاهلیت بودند؟

حرفی که جناب آقای روحانی می زند مغالطه آشکار و جا به جا کردن مفهوم حقانیت با مفهوم امکان تحقق حق است. یعنی اینکه وقتی مردم پا به رکاب و شیعیان حقیقی و امثال ابن تیهان و مالک اشتر و عمار و محمد بن ابی بکر و ذوالشهادتین و... آمدند پای کار قیام بر امام واجب می شود.

در روایتی از امام علی علیه السلام در همین زمینه داریم که حضرت می فرمایند:" أما و الذی فلق الحبه و برئ النسمه لو لا حضور الحاضر وقیام الحجه بوجود الناصر و ما أخذ الله علی العلماء أن لا یقاروا علی کظه الظالم و لا سغب المظلوم لألقیت حبلها علی غاربها ولسقیت آخرها بکأس أولها"
"آگاه باشید! سوگند به خدایی که میان دانه را شکافت و انسان را آفرید، اگر نبود حضور حاضر و قیام حجت به خاطر وجود یاری کننده و اگر نبود عهد الهی که خدای تعالی از دانایان گرفته تا بر سیری ظالم و گرسنه ماندن مظلوم راضی نشوند هر آینه ریسمان و مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می انداختم و آخر خلافت را به کاسه نخست آن آب می دادم."  و این یعنی حضور شیعیان خاص نه همه مردم.

به گزارش عصر امروز لذا به نظر می آید کسانی که از این سخنان می زنند بهتر است از معصومین علیهم السلام برای پوشش خلاف واقع خود استفاده نکنند که قطعا با اسلام و دین خدا در تعارض خواهد بود.
کد مطلب : 205852