توصيه به ديگران
۰
جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
نعمت‌زاده: رشد ۱۷درصدی تولید خودرو
محمدرضا نعمت زاده در سی ودومین نشست شورای سیاسگذاری خودرو افزود: با ایجاد برندسازی داخلی در صنعت خودروی کشور باید اهداف صادراتی مدنظر بوده و از این پس نباید برند داخلی فقط برای بازار ایران منظور شود.بازار ما یک بازار جهانی است و ما هم بخشی از آن بازار هستیم.
Share/Save/Bookmark
به گزارش عصر امروز نعمت زاده تصریح کرد: اگر یک سرمایه گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می تواند تا ۱۰۰ درصد سهام آن شرکت را دارا باشد. وی با بیان اینکه باید بدنبال تکنولوژی روز باشیم افزود: تفکر «سی کی دی» - CKD -کاری را از ذهنمان حذف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای دستیابی به اهدافی که داریم باید خلاقیت داشته باشیم و به طراحی اهمیت دهیم و در یک جمله صنعت خودرو را رقابت پذیر کنیم.

نعمت زاده ایجاد واحد تست را در خودروسازی ها یک ضرورت دانست و بر سرعت بخشیدن ساخت و راه اندازی واحد آزمون خودرو تأکید کرد.

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، وی گفت: اطمینان دارم خودروسازی ایران توان لازم را برای ایجاد واحد آزمون دارد و نباید منتظر حرکت دیگران باشیم زیرا صنعت خودروی ایران صنعتی پیشرو است و باید از تکنولوژی روز استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خودروسازی بدون طراحی و توسعه معنا ندارد و همه خودروسازان و مدیران مربوطه در این میان مسوول هستند.

به گفته نعمت زاده، اگر صنعت خودروی کشور حرکت کند، در واقع صنعت کشور به حرکت می افتد.

** رشد بیش از ۱۷ درصدی تولید خودرو در ۴ ماهه نخست سال جاری
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو نیز گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۳۲۹ هزار و ۵۵ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۶درصد رشد را نشان می دهد.

ساسان قربانی افزود: این میزان تولید نسبت به پیش بینی برنامه تولید سال ۹۴ حکایت از تحقق رشد ۸۴ درصدی دارد.

وی ادامه داد: در نظر داریم شرکت های خودروسازی برنامه جبرانی برای باقیمانده سال تهیه و به اجرا بگذارند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو به صنعت خودروی ایران و صنایع خودروسازی کشورهای اروپایی بویژه آلمان توسط دکتر واورا که سابقه کار در شرکت مرسدس بنز آلمان را داشته، همچنین مدیر پلت فرم های شرکت یاد شده بود اشاره کرد و گفت: رعایت استانداردهای خارجی، توجه به کاهش آلایندگی، مصرف سوخت کمتر و توجه به مراکز صادرات و تولید در کلاس جهانی، توسعه محصول و اعطای حق انتخاب به مشتری در زمینه مشخصات فنی و آپشن مورد نظر مشتری باید مورد تاکید قرار گیرد.
کد مطلب : 128538