۲
توصيه به ديگران
۰
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
سید حسن خمینی کدامیک را انتخاب می‌کند/
قوم گرایی اشرافی یا پاسداری از میراث امام خمینی (ره) /2
سیدحسن خمینی در فضای سیاسی ایران آنگونه عمل کرده است که امروز همه او را اصلاح طلب می‌دانند. نوه پسری امام خمینی (ره) اگرچه همواره ترجیح داده است با اخذ مواضع دو پهلو اما نزدیک به اصلاح طلبان کمتر در فضای سیاست داخلی کشور نقش قابل نقد شدن بازی کند آیا این رفتارها از بازمانده کسی که در حفظ اسلام با هیچکس عقد اخوت نداشت قابل پذیرش است؟
قوم گرایی اشرافی یا پاسداری از میراث امام خمینی (ره) /2
Share/Save/Bookmark
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز بخش اول مطلب قوم گرایی اشرافی یا پاسداری از میراث امام خمینی (ره)؛ سید حسن خمینی کدامیک را انتخاب می‌کند از نظر شما گذاشت. (برای ملاحظه قسمت اول اینجا کیلیک نمایید)

اکنون قسمت دوم این مطلب را در زیر مشاهده می نمایید:

5- نگاهی گذرا به سالهای بعد از رحلت امام درباره شناخت مواضع سید حسن و آینده سیاسی وی خالی از لطف نخواهد بود/ پس از رحلت سید احمد خمینی، تا زمانی که همسر امام (ره) در قید حیات بود (سال 86) عموماً مواضعی که از بیت امام (ره) گرفته می‌شد، فراجناحی بودن خود را حفظ می‌کرد. گرچه نزدیکی خاصی به جناح چپ از نظر دور نبود اما باز هم این موضوع به شدتی که پس از فتنه 88 رسید، نبود. حضور برخی افراد منتسب به بیت امام راحل در برخی تجمعات و ملاقات با خانوادههای زندانیان فتنه مانند سیدیاسر خمینی، نعیمه و زهرا اشراقی، مرتضی اشراقی و... و مواضع بعضاً دو پهلوی شخص سیدحسن خمینی، فضا را تا جایی برد که فتنه گران داخلی و حامیان خارجی‌شان سخن از رویارویی بیت امام با نظام جمهوری اسلامی سر می‌دادند، از دیگرسو فتنه گران سعی در مصادره شخص سیدحسن خمینی و خانواده امام راحل را داشته و دارند. متاسفانه عدم مرزبندی صحیح و بعضاً تاییداتی از سوی وی به این موضوع دامن زد و امروز شاهدیم که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، علناً وی را یکی از رهبران ائتلاف اصلاحات با اعتدال می‌خوانند. هاشمی رفسنجانی را استاد به کارگیری از تمامی ظرفیتها برای نیل به هدفش باید دانست. 

وی با عاریه دادن القابی چون «علامه» و «آیت الله» به سیدحسن خمینی و کشاندن وی به عرصه انتخابات، در حال مهره چینی بازی بود که پیش از فتنه 88 آغاز کرده بود. استفاده ابزاری از اعتبار نام «خمینی» با ذکر خاطرات و خواب‌های بعضاً عجیب و غریب راهبرد قدیمی هاشمی بود. حال باید پرسید سیدحسن خمینی که تمامی اعتبارش را از نوه امام راحل(ره) بودن دارد، از دوراهی مرزبندی با براندازان میراث امام(ره) تا همراهی با نظام اسلامی (چنانکه رهبرمعظم انقلاب با بوسه بر پیشانی ایشان به آن تاکید کردند) کدام را انتخاب خواهد کرد. (3) 

6- در حالی که برخی از فرزندان ناصالح و فتنه گر مرحوم هاشمی رفسنجانی سوابق امنیتی خطرناکی در همسویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، براندازی، ارتباط با بیگانگان، ارتباط با بهائیان و سوابق مشکوک و قرین به واقعیت مالی در داخل و خارج و ... دارند و هر از چند گاهی سخنان ضد امنیتی را به بهانه‌های مختلفی بر زبان جاری می‌سازند این نوع پیدا کردن زبان مشترک در معنی و مفهوم سخنان سید حسن خمینی با این قیبل اشخاص برای چیست؟ آیا نباید آدم این احساس را داشته باشد که اتاق فکری در پشت تمام این اقا زاده‌ها! و بازیهای سیاسی – رسانه‌ای ایشان قرار دارد که در حال تکمیل کردن پازل فتنه و فروپاشی جمهوری اسلامی توسط کسانی است که پدرانشان از پرچمداران مبارزه با استبداد و استکبار بوده‌ و می‌باشند؟ استراتژی براندازی توسط بازماندگان بیوت استوانه‌های نظام برای خدشه دار کردن مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی تنها راه حمله به انقلاب اسلامی تشخیص داده شده است و آرام آرام با کمک گرفتن ازسخنان امام ره، مواضع بعضاً هماهنگ با جمهوری اسلامی، سکوت، زبان خیر خواهی، و در یک کلام قصد دارند تا از سخنان حق نتیجه باطلی را بگیرند.

7- البته این اولین بار نیست که که این همراهی سید حسن خمینی با برخی مواضع استحاله طلبان را شاهد بوده‌ایم از جمله در چند وقت گذشته ایشان در مراسم رونمایی از کتاب «تحریر الاصول» چنین گفته بود: دینداری ما کاریکاتوری است و تناسب‌ها در آن بر هم ریخته است همه دنبال کاسبی هستیم. (4)

وی در همین مراسم یاد شده به موضوع دیگری اشاره می‌کند و این چنین می‌گوید که: یکی دیگر از ویژگیهای امام ره این بود که به دین نگاه کاریکاتوری نمی‌کرد و اگر کسی ظلمی کرده بود نمی‌توانست سکوت کند. در این باره باید افزود اولاً این مطلب تازه‌ای نبوده است آن پیر و مراد ملت ایران دینداریش نگاهی متوازن و یکسان رشد کرده بود با دشمنان اشداء علی الکفار و با مومنین رحماء بینهم بود. همه امورات امام در جای خود بکار گرفته می‌شد. پدری مهربان، همسری کامل، رهبری شجاع و نترس، سیاستمداری عاقل و دانا، و... ده‌ها صفت دیگر آنچنان که دشمنانش هم در برابر عظمتش سر احترام فرود می‌آوردند / اما ایا سید حسن خمینی را نیز متصف به این اوصاف می‌توان کرد؟

ظاهراً ایشان الگو بودن امام را فقط برای مردم می‌داند نه خود و اهل بیتش؟ از ایشان باید پرسید:
- دوستان سیاستمدارش در گذشته و امروز استحاله طلبان بوده‌اند یا پیشگامان جهاد و شهادت و دفاع از حریم ولایت؟
- دورهمی های ایشان با اقشار مسصتضعف و محروم و یا حامیان انقلاب اسلامی بوده‌اند یا براندازان و سابقه داران در براندازی و فتنه گری؟
- سایت معروف و نام آشنای جماران در فضای رسانه‌ای نیز اما و اگرهای فراوانی را در سوابق خود دارد که در راستای سطور بالا می‌باشد حمایت از فتنه گران و تلاش برای بازسازی چهره رسانه ای آن‌ها، حمایت یکجانبه از دولت، طرفداری آشکار از کاندیداتوری حسن خمینی در خبرگان رهبری و استفاده از اعتبار این رسانه برای مطرح کردن شخصیت حقیقی حسن خمینی، علامه سازی و تدارک اخبار در جهت معرفی وی به عنوان مجتهدی نواندیش و طراز اول شیعی، حمایت از طیف همسو با هاشمی رفسنجانی و پوشش رسانه‌ای مستمر فتنه گران با هدف تخریب‌های جناحی، عملکردی است که این سایت از خود به ثبت رسانده است.

اگر امروز اتهام جناحی شدن و عمل مبتنی بر سلیقه گرائی شورای نگهبان تیتر بی تغییر اخبار سایت جماران است، آیا تحریف اندیشه‌های امام (ره)، تفسیر به رأی بیانات و سیره سیاسی ایشان و تضعیف شورای نگهبان کاری خلاف حق و حق الناس انتخابات، خواست مردم، و جفا به امام نیست؟ «این دوازده نفر با نظام چه خواهند کرد؟!»، «خطر تک صدایی در مجلس» و تلقین دوگانه علما-شورای نگهبان و همچنین طرفداری بی حساب از حسن خمینی با اخباری چون «بزرگان قم در مورد یادگار امام چه می گویند؟» و انتشار عکسهای کودکی او در سایتی که با پول بیت المال به عنوان رسانه مستقل و به اسم امام ره فعالیت می‌کند قطعاً برخلاف مشی اعتدال و استقلال سیاسی است. (5)

از سید حسن باید پرسید شما که امام را فریاد گری استوار در برابر ظلم از سوی هر کسی که بود می‌دانستید و شمایی که امروز به الحان مختلف خود وارث و مفسر افکار و رفتار و منش امام ره می دانید آیا خود این صفت را دارا هستید؟ در ظلم بزرگ فتنه 1388 شما کجا بودید و مواضعتان چه بود؟

سیدحسن خمینی در فضای سیاسی ایران آنگونه عمل کرده است که امروز همه او را اصلاح طلب می‌دانند. نوه پسری امام خمینی (ره) اگرچه همواره ترجیح داده است با اخذ مواضع دو پهلو اما نزدیک به اصلاح طلبان کمتر در فضای سیاست داخلی کشور نقش قابل نقد شدن بازی کند آیا این رفتارها از بازمانده کسی که در حفظ اسلام با هیچکس عقد اخوت نداشت قابل پذیرش است؟
اما ماجرای فتنه 88، سبب شد تا سیدحسن خمینی نیز از پرده بیرون بیاید و نشست و برخاستهای او با سران فتنه و یا انتقادهای او از مستند "شاخص" که توسط صدا و سیما در برهه ای حساس پخش شد و بافتهای فتنه گران را تاراند؛ نگاه مردم و خواص دلسوز کشور را به او دستخوش برخی تغییرات کرد.

سعدالله زارعی در مورد این شخصیت سیاسی می‌گوید: "آقای سیدحسن خمینی (در سال 88) عملاً تمام مراکزی که در اختیارش بود را در خدمت فتنه قرار داد و در واقع از این ظرفیتها به نفع فتنه استفاده شد. یا مثلاً در آن مقطع هنگامیکه صدا و سیما در یک اقدام منطقی و هوشمندانه اقدام به بازخوانی مواضع و سخنان امام راحل در مستند "شاخص" کرد، شاهد اعتراض آقای سیدحسن خمینی به این مسئله بودیم در حالیکه چیزی که پخش شد، متن کامل کلام امام راحل و بدون تقطیع بود."این کارشناس مسائل استراتژیک در مورد روند تعاملات سیدحسن خمینی با بزنگاههای حساس نظام و مردم نیز پیشبینی شبیه آنچه که در مورد هاشمی بیان کرد را دارد و تأکید می‌کند که سیدحسن خمینی نیز همانند هاشمی و خاتمی دیگر هیچگاه جایگاه قبلی خود را در نزد مردم به دست نخواهد آورد. (6) 

سخن پایانی

رفتارهای سید حسن خمینی بعد از ارتحال پدرش هم در احساس و ذائقه و هم در واقعیت رفتارهای ایشان در نگاه مردم گویای نزدیکی و به عبارت صحیح‌تر مال خود کردن شخصیت و جایگاه ایشان توسط عناصر سیاسی زاویه دار با رهبری ونظام و انقلاب اسلامی است. آیا ظلم و همراهی با جورج سوروس و نتانیاهو و آمریکا برای براندازی و شعار علیه امام راحل و مقام معظم رهبری، پاره کردن عکس‌های امام و رهبری، توهین به مقدسات و آتش زدن تکایا و مساجد، بر هم زدن صفوف عزاداران حسینی، همراهی با فتنه گرانی چون محمد خاتمی، موسوی، مهدی کروبی و... از مصادیق ظلم نبود؟ که ایشان همچنان بر روابط خود با این عناصر پشیمان  نشده از راه رفته!؟ اصرار ورزیده و می‌ورزد؟

در مجموع باید اذعان کرد که شنیدن نام سید حسن خمینی و فرزندش سید احمد خمینی یاد آور جریان وفادار به انقلاب اسلامی نیست؛ شنیدن نام کسی که خود بیشترین شایستگی را در داشتن افتخار لقب دیندار کاریکاتوری و کاسبکارانه را دارد (بر خلاف جد بزرگوار و پدر گرامیش که مردم را ولی نعمتان خود می‌خواندند) با نگاهی از بالادست‌های اجتماعی و اقتصادی مردم تحت فشار معیشتی – اقتصادی را که تحت شدیدترین تحریم‌های دنیای استکبار بدلیل مقاومت و ایستادگیشان در راه آرمانهای انقلاب اسلامی از یک سو و بواسطه 32 سال حضور دوستان گرمابه و گلستانش در بالاترین مراتب اجرایی و سیاسی را تا به امروز از سوی دیگر به این القاب متصف می‌کند جای بسی تأسف است.

این همزبانی و تشابه و نزدیکی در گفتار و مواضع سیاسی با افرادی مانند: سعید حجاریان، فائزه هاشمی رفسنجانی، عباس عبدی و دیگر استحاله طلبان:

* آیا نفوذ رگ‌های اشرافی گرایانه و خطرناک چرب و شیرین دنیا در بیت امام راحل ره و ایجاد گسل‌های خطرناک بیگانگی و جدا افتادن از مردم را تبیین نمی‌کند؟

* شعار مردم مردم در بزنگاه‌های سیاسی می‌تواند مفاهیم مهمی را انتقال دهد از جمله در این شعار " سید حسن نصرالله فرزند روح الله و... همگی موید نا امیدی مردم از همراهی سید حسن خمینی با اقشار فرودست جامعه و عدم باور داشتن به باورمندی ایشان به اصول و خط اصیل امام راحل و پدر بزرگوارشان می‌باشد.

* ادامه نفوذ جریانات استحاله طلب در بیت و مرکز حفظ و نشر آثار امام ره می‌تواند زوایای خطرناکی را در آینده و در حالی که فتنه‌های دشمنان از عمق و پیچیدگی زیادی برخوردار خواهند بود در مواضع و رفتارهای سیاسی ایشان با نظام اسلامی و ولایت فقیه ببار آورد به این معنی که او در دو راهی انتخابی قرار خواهد گرفت که باید انتخاب کند یا قوم گرایی اشرافی بیگانه با منش و سلوک امام راحل یا پاسداری از میراث امام خمینی (ره) با تمام توان و قدرت.

* سیدحسن خمینی با برخی مواضع خود، موضع جریانی را تقویت می‌کند که عملاً امام (ره) را در موزه تاریخ می‌بینند، نه احترامی برای شخصیت امام قائلند و نه شعارهایش و نه آرمانهایش! با توجه به سابقه عمل سیاسی حسن خمینی، اگر نتوان از او انتظار تحلیل عمیق سیاسی داشت، اما از ایشان که همه داشته امروزش به سبب انتساب به روح الله کبیر است، دستکم می‌توان انتظار داشت با دشمنان خط و آرمان پدربزرگ شریفشان همراهی نکند و آب به آسیاب دشمن نریزد (7).

* اما کلامی هم با ایشان: رفتن و ماندن ما و شما وابسته تام و تمامی به عملکردها و رفتارهای ما و اطرافیانمان دارد و این سخن شما کاملاً با واقعیات روز جامعه همخوانی دارد بوده‌اند کسانی از روحانیون از ثقه الاسلام گرفته تا آیت الله و مرجع دینی و علامه و فیلسوفانی که با خطای محاسباتی برای همیشه تاریخ جز در اوراق تاریخ یادمانی از ایشان باقی نماند. ما اینها را از جد بزرگوار شما آموخته‌ایم که مردم با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌اند به این معنی که نمی‌توان هم با زاویه داران و استحاله طلبان انقلاب اسلامی و ولی زمان نرد عشق و دوستی باخت و هم از مزایای امنیت و آسایش و رفاه دنیایی که از برکت خون جوانان برومند این مرز و بوم بدست آمده برخوردار شد.

آقازاده عزیز یار و دوست گرمابه و گلستان شما نامه بدون سلام و والسلام برای رهبری فرستاد و زبان به تهدید گشود لاکن ما ضمن اعلام سلام و تحیت به شما که احترام به امام و پدر معزز شماست همانگونه که اشاره کردیم نگرانیم و بسیار هم نگرانیم.
 
منابع:
1- هشدار امام (ره) به مسئولین / خبرگزاری تسنیم / 13 خرداد
2- عهد یادگار امام خمینی / خبرگزاری تسنیم/ 24 اسفند 1393
3- قمار هاشمی و مرز نامشخص حسن خمینی / صراط نیوز/ 23 آذر 1394/ کد خبر: 274220
4- همه دنبال کاسبی هستیم / خبر آنلاین / 6 دی ماه 1397 / کد خبر: 214219
5- سایت جماران برای تخریب شورای نگهبان/ رجانیوز / 4 بهمن ماه 1394/ کد خبر:232674
6- تثلیث هاشمی، خاتمی و حسن خمینی/ خبرگزاری فارس/ 12 دی ماه 

بخش دوم و پایانی

رضا احمد زاده
کد مطلب : 249424
۱۳۹۷-۱۰-۲۰ ۲۲:۳۵:۰۰
آقای سیحسن چون. جوانی به شما نصیحت میکنم که خودت را وارد سیاست نکن ودر مورد مرقد امام هم ابن همه ولخرجی نکن که مردم چشمشان دنبال بارگاه امام است که ابن همه پول برای هزینه مرقد امام از کجامی آید وفردا همگی زیر سوال میروید ونمی توانید جواب دهید
 
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۲۳:۱۳:۵۴
خدا رحمت کند امام راحل و فزندانش .نباید این قدر به این حسن اتکا می کردندچون واقعا دارند ازش سو استفاده می کنند با بوجه ملت و بر علیه ملت