توصيه به ديگران
۰
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۸
مناظره، تاثیرگذارترین ساختار برنامه‌سازی برای تبلیغ نامزدهاست
معاون امور استان‌های رسانه ملی در نشست علمی «مناظره‌های انتخاباتی تلویزیونی؛ تجربه ها، نقدها و راهکارها» بر این موضوع که مناظره تاثیرگذارترین ساختار برنامه‌سازی برای تبلیغ نامزدهاست تاکید کرد، همچنین فرماندهی نیروی انتظامی از رسانه ملی قدر دانی کرد.
مناظره، تاثیرگذارترین ساختار برنامه‌سازی برای تبلیغ نامزدهاست
Share/Save/Bookmark
به گزارش عصر امروز، در این نشست که با حضور علی دارابی (معاون امور استانهای رسانه ملی و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما)، رضا پورحسین (سرپرست شبکه چهار سیما و مجری مناظره های انتخاباتی در سال92)، غلامرضا غلامی (مدیرکل وقت برنامه های سیاسی صدا وسیما درسال 88 و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما)، حسام الدین آشنا(مشاور فرهنگی و رسانه‌ای رئیس جمهور دولت یازدهم و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع))، سید امیر سیاح (مدیر گروه اقتصاد و رسانه شبکه یک سیما)، حسین فردرو (کارگردان برنامه‌های مناظره سال 92 و محمد مهدی اسماعیلی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد)، کارشناسان درباره تجربیات برگزاری مناظره‌های ریاست جمهوری در سیما در دوره های قبلی انتخابات تبادل نظر کردند.

 
علی دارابی که از مدیران ارشد اداره کننده مناظره‌های سال 92 بود در این نشست با تاکید بر اینکه صدا و سیما به هیچ وجه دنبال مچ‌گیری از کاندیداها نیست گفت: «کشف حقیقت، مهمترین هدف مناظره است و رسانه ملی همین مسئله را در ارائه مناظره ها دنبال میکند.»

 
وی افزود: «مناظره، تاثیرگذارترین ساختار برنامه‌سازی برای تبلیغ نامزدهاست و آنان میتوانند از این ابزار به بهترین نحو استفاده کنند. چرا که در مناظره، جلوه حقیقی هر فرد مشخص میشود و فرصتی عادلانه در اختیار نامزدها قرار میگیرد.»

 
دارابی با اشاره به اینکه در مناظرات سال 92 سعی رسانه ملی بر این بود که عدالت برای همه نامزدها رعایت شود، گفت :«ما حتی در استقبال از آنها هم سعی کردیم این عدالت برقرار شود.» دارابی مخالفت خود را با ارائه سوالات به نامزد‌ها قبل از مناظره هم اعلام کرد و افزود: «از نامزدهای مناظره های پیش رو می‌خواهیم صداقت پیشه باشند.»

 
دکتر رضا پور حسین، هم که تجربه اجرای مناظره های سال 88 را داشت  گفت: «مجری باید کنش گر و فعال و در حقیقت تنظیم گر ساختاری در مناظره باشد.» وی افزود: «درسال 88 مشخص بود کاندیدا از قبل برای منازعه آمده بودند در حالی که در مناظره‌ها از کاندیدای غایب نباید صحبت شود.»

 
غلامرضا غلامی هم از انتخابات به عنوان لیله القدر یک مملکت برای 4 سال یاد کرد و گفت: «ممکن است آثار کارهای یک رئیس جمهور تا 50 سال وجود داشته باشد.  وی معتقد بود «مناظره ، بزم گاه اصلی پیروزی نامزدهاست.»  غلامی که مدیر کل وقت برنامه های سیاسی معاونت سیاسی رسانه ملی در مناظره‌های سال 88 بود ضمن اشاره به اینکه خطوط قرمز در مناظره‌ها باید به حداقل ممکن برسد، گفت: «ما یک رسانه اسلامی هستیم و نباید اجازه دهیم در مناظره تخریب و بی حرمتی صورت گیرد و باید در جهت حق گرایی گام برداریم.»

 
امیرسیاح؛ مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما در این نشست با مقایسه الگوی مناظرات در سال 88 و 92 گفت: «در سال 88 بحث بین کاندیداها در مناظره ها، به سمت تخاصم پیش رفت اما در سال 92 شاهد تبیین گرایش ها بودیم . وی  فرم پیشنهادی خود برای مناظرات 96 را میزگرد در چهار بخش با حضور چند نامزد عنوان کرد.»

 
در این نشست همچنین «بایسته‌های اجرای مناظره‌های ریاست جمهوری در سیما»  بررسی شد .

 
حسام الدین آشنا هم در این نشست، مناظره ها را حاصل تعامل سه فرهنگ سیاسی- سازمانی و رسانه‌ای ارزیابی کرد و افزود: «فقدان اعتماد سیاسی از مشکلات کشور ماست.»  آشنا ضمن اشاره به نقش صداوسیما در مناظره‌ها که می‌تواند بازی گردان باشد یا بازیگر گفت: «لزومی ندارد مناظره ها تک به تک باشد بلکه می‌توان  مناظره را با حضور چند نماینده از احزاب مختلف برگزار کرد.»

 
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: «دانشگاه‌ها هم می‌توانند برگزار کننده مناظره باشند.» دکتر آشنا افزود: «نباید بدون رضایت کاندیدا از آنان سوال پرسیده شود و سوالات باید به کاندیدا اعلام شود.»

 
حسین فردرو کارگردان برنامه‌های مناظره سال 92 در این نشست با اشاره به تکنیک‌های برنامه سازی برای مناظره‌های ریاست جمهوری گفت: «در مناظره قبل به نکات فنی و روانشناسی در دکور و چینش صندلی‌های کاندیدا توجه زیادی شده بود.»

 
محمد مهدی اسماعیلی هم در تشریح نکات سیاسی و اجتماعی که باید در طراحی مناظره ها لحاظ شوند گفت: «هیچ کدام از انتخابات در کشور ما چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی شبیه به انتخابات قبلی نبوده است.» وی افزود: «برای مناظره‌های سال 96 باید یک مدل جدیدی طراحی کنیم که در آن  روحیات و خلقیات کاندیدای مناظره کننده لحاظ شود.»

 
 دکتر اسماعیلی به این نکته هم اشاره کرد که تا این دوره کاندیدایی به نام کاندیدای پوششی نداشتیم که از این به بعد اضافه خواهد شد.

 
در پایان این نشست کارشناسان به سوالات مدعوین در باره مسائل مختلف پاسخ گفتند.

 
قدردانی فرماندهی نیروی انتظامی از رسانه ملی

 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای برای رئیس رسانه ملی،از اطلاع رسانی وسیع و تاثیر آن در کاهش تصادفات در نوروز امسال قدردانی کرد

 
سرتیپ پاسدار، حسین اشتری در نامه‌ای که به رئیس رسانه ملی نوشته با اشاره به کاهش جرم و تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته آورده است« در سایه همکاری، همدلی و هماهنگی‌های ستودنی مجموعه مدیریت ستادی و استانی آن سازمان محترم در جهت ارائه آموزش‌های همگانی، اطلاع رسانی عمومی و ترغیب هموطنان عزیز، برای رعایت قوانین و مقررات و نظامات اجتماعی در حوزه‌های گوناگون انتظامی و ترافیکی؛ به لطف خداوند باریتعالی در پایان عملیات بزرگ خدمت رسانی ویژه نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی، شاهد کاهش چشم گیر وقوع جرایم و تصادفات هستیم.»

 
سردار اشتری در پایان این نامه از تلاش همه عوامل رسانه ملی اعم از مدیران و کارکنان در تحقق امنیت عمومی تشکر کرده است .
مرجع : خبرگزاری تسنیم
کد مطلب : 197323