توصيه به ديگران
۰
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
آیا اهانت روزنامه اعتماد به امام حسین(ع) اولین و آخرین این اهانتها می باشد؟
اما اسلاف فراری این جماعت اصلاح طلب فتنه گر به خارج از کشور که هم اکنون نقش ضد انقلاب و معاندین نظام را بازی می کنند در سالهای حکومت خاتمی بر قوه مجریه، از آزادی های وی به شدت علیه اعتقادات مردم سوء استفاده می کردند و علیه دین و اعتقادات این مردم می تاختند که البته با حمایتهای فتنه گر بزرگ نیز همراه بود!
آیا اهانت روزنامه اعتماد به امام حسین(ع) اولین و آخرین این اهانتها می باشد؟
Share/Save/Bookmark
به گزارش سرویس فرهنگ و جامعه عصر امروز آنچه این سالها ( به معنای دقیقتر از دوم خرداد 76 ) در حوزه اعتقادی جریان اصلاحات روی داده است نوعی بیرون رفتن از گردونه دین مداری و اهل بیت علیهم السلام می باشد که به کررات در دیدگاهها و سخنان این عناصر یافت می شود.

بنا بر این گزارش در روزهای اخیر مصاحبه اصغر زاده با روزنامه اعتماد و سکوت وی در پاسخ به سئوال این روزنامه که اسطوره بودن امام حسین(ع) را برای نسل امروزی منتفی دانسته بود این حقیقت را برای اقشار مختلف جامعه عیان ساخته است که اهل بیت علیهم السلام  در مبانی اعتقادی این عناصر دنیا طلب هیچ جایگاهی ندارد و اگر کارزار سال 61 هجری یا هنگامه وفات پیامبر (ص) تکرار شود اینان حتما به دنبال همان می روند که در آن سالها بر اهل بیت علیهم السلام گذشت! چرا چون باید از جامعه تبعیت نمود!؟ 

به گزارش خبرنگار ما اصغرزاده در بخشی از این مصاحبه ابتدا می‌گوید: «نمی‌توان از نقش اسطوره در فرهنگ جامعه دست کشید. در این باره ما امام حسین(ع) را داریم به عنوان نمونه و به عنوان فرهنگ مذهبی و سیاوش را در فرهنگ ملی که هیچ یک از اینها را نمی توان از جامعه گرفت» و سپس خبرنگار روزنامه اعتماد می‌گوید: «اما این اسطوره‌ها هم به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروز آنقدری که شما می‌گویید اهمیتی ندارند...» و اصغرزاده هم جواب می‌ گوید: « ما به دنبال این سوال نیستیم...»! 

اما کسی نبود که به این فتنه گر بگوید اگر تو فکر می کنی امام حسین (ع) برای نسل جوان رنگ باخته است به این دلیل است که امام حسین(ع) تو را از سفره خویش بیرون رانده است و لذا تو همه را مانند خود پنداشته ای چرا، چونکه کافر همه را به کیش خود پندارد.

اما آیا این اهانتها در گذشته هم تکرار شده بود؟
برای پاسخ به این سئوال نگاهی به مطالب زیر مفید می باشد:

به گزارش عصر امروز در مردادماه امسال بود که نجفقلی حبیبی با ظاهری فریبنده در یک برنامه زنده عین همین عبارات روزنامه اعتماد را بکار برد و چنین عنوان داشت: جوان می داند اسلام درست است. شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول ها خرج می شود بازده فرهنگی ش چقدراست؟ دو شب گریه می کنند و بعد می‌روند.

اما اسلاف فراری این جماعت اصلاح طلب فتنه گر به خارج از کشور که هم اکنون نقش ضد انقلاب و معاندین نظام را بازی می کنند در سالهای حکومت خاتمی بر قوه مجریه، از آزادی های وی به شدت علیه اعتقادات مردم سوء استفاده می کردند و علیه دین و اعتقادات این مردم می تاختند که البته با حمایتهای فتنه گر بزرگ نیز همراه بود!

اکبر گنجی یکی از این عناصری بود که در روزنامه صبح امروز در یکی از دهها مقالات اهانت به اهل بیت خود، مصیبت های اهل بیت در روز عاشورا و فجایع آن روز را نتیجه جنگ های بدر و حنین می داند و می نویسد: « پیامبر در بدر و حنین و … شمشیر زد … اما آیا جنگ های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟…
وی در ادامه نوشته بود که: خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه ­هایی جز خشونت به بار نمی­ آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­ داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید.»

همچنین روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود به تاریخ ۱۰/۳/۷۹ به نقل از مدیر آموزش و پرورش استان مازندران، چنین نوشت:
«ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.»! 

اما نام هاشم آغاجری فعال سیاسی اصلاح‌طلب که با مطالب کفر آمیزش صدای مراجع تقلید را هم درآورد بود برای همه آشنا می باشد وی در مجتمع فرهنگسرای کوثر در اردیبهشت ماه سال ۸۱ نیز در راستای مقالات و یادداشت های روزنامه‌های زنجیره ای در قسمتی از صحبت های خود گفته بود: «نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.» و این درست اشاره به همان مطلب ما می باشد که اگر این جماعت در عاشورای سال 61 هجری بودند همان کاری را می کردند که کوفیان با ابی عبدالله انجام دادند.

عاشورای ۸۸؛ اوج بی حرمتی به امام حسین (ع)

اما شاید اوج این بی حرمتی ها و توهین ها را می توان در عاشورای سال ۸۸ مشاهده کرد که به اعتقادی بسیاری از کارشناسان، این اقدامات در روز عاشورا که در امتداد فتنه سال ۸۸ و نقطه پایان آن نیز بود، نتیجه حاکمیت اصلاح‌طلبان و سیاست‌های تساهل و تسامح برخی سران این جریان در دوم خرداد بود.




کد مطلب : 109562