سایت تحلیلی خبری عصر امروز 4 خرداد 1399 ساعت 12:34 http://asremrooz.ir/vdcdjx0xzyt0j96.2a2y.html -------------------------------------------------- عنوان : آلودگی دنیای کودکان به مضامین همجنسبازی/پخش اولین انیمیشن -------------------------------------------------- بالاخره در استودیوی پیکسار، انیمیشنی با شخصیت محوری یک همجنسباز تولید شد. هالیوود در مسیر ترویج و عادی سازی همجنسبازی عزم خود را جزم کرده تا در گامی فراتر از بزرگسالان، کودکان معصومی را که هنوز از منظر فیزیولوژیکی کوچکترین گرایشی به مسائلِ به اصطلاح بزرگ ترها ندارند را وارد بازی کثیف خود کند. متن : به گزارش عصر امروز روز جمعه کمپانی پیکسار برای اولین بار یک همجنسباز را شخصیت اصلی فیلم انیمیشن خود کرد. این انیمیشن با عنوان «Out»(بیرون) در ادامه فعالیت های جدی سینمای آمریکا در تولید محتواهای اینچنین نشان از جدیت و پیگیری آنان برای قبح زدایی همجنسبازی و آشنایی کودکان با آن دارد.   هالیوود در مسیر ترویج و عادی سازی همجنسبازی عزم خود را جزم کرده تا در گامی فراتر از بزرگسالان، کودکان معصومی را که هنوز از منظر فیزیولوژیکی کوچکترین گرایشی به مسائلِ به اصطلاح بزرگ ترها ندارند را وارد بازی کثیف خود کند. «دگرباشی جنسی» در غرب به فاصله دوسه دهه با عنوان همجنسگرایی به عنوان حقوقی اولیّه _ نه در همه جا _ شناخته شد. حامیان پشت پرده این بی پردگیِ اخلاقی از تمام ابزارها برای عادی سازی این رفتار نابهنجار بهره بردند و در این بین سینمای هالیوود بیشترین خدمت را به ترویج همجنسبازی کرد. ترویج تهاجم فرهنگی غرب به شدت نیازمند مستمسکی برای قبح زدایی این رفتار بود که مردم به عنوان یک پدیده غیراخلاقی از آن یاد می کردند، از این رو دست به دامان سینما شدند. جامعه غرب می بایست از منظر فرهنگی استحاله می شد. تابوها یکی پس از دیگری شکست و هالیوود ارزشهای جامعه را دیگرگون ساخت.   «Out»(بیرون) نام انیمیشن محصول جدید پیکسار است که روز جمعه در سایت «دیزنی پلاس» منتشر شد. این فیلم روایت مردی به نام «گرِگ» است که تلاش می کند پدر و مادرش را متقاعد کند تا راضی شوند که او با دوست (پسرش) «منوئل» راهی شهر شوند. آشفتگی و پریشانی درونی گرِگ زمانیکه والدینش او را غافلگیر کرده و سعی در متقاعد کردن او برای ماندن دارند، بیشتر می شود. او مدتی سعی می کند تا شواهد رابطه همجنسبازانه اش را از والدینش مخفی کند اما بالاخره به این نتیجه می رسد که نباید وضعیت خود را از آنان پنهان کند.   این انیمیشن ۹ دقیقه ای محصول پیکسار، در «دیزنی پلاس» و در بخش «SparkShorts» پخش شد که خالقان پیکسار، پروژه های مستقل خود را در آنجا به نمایش می گذارند. «استیون کلِی هانتر» که پیشتر فیلم های «در جستجوی نِمو» و «وال ـ ایی» را برای پیکسار ساخته بود، کارگردانی انیمیشن «بیرون» را برعهده داشته است.   در انیمیشن «به پیش» (Onward) که محصول پیشین همین کمپانی پیکسار است نیز به مضامین همجنسبازی پرداخته شده است اما نقش کارکتر همجنسباز فرعی بود و در این مقیاس فیلم جدید«بیرون»«Out» به آن پرداخته نشده بود.   دو فیلم انیمیشن «داستان اسباب بازی۴» و «در جستجوی دوری» نیز دارای صحنه هایی از زوج های همجنسباز در پس زمینه تصویر بودند و همین زمینه ای شد تا حالا پیکسار با انیمیشنی با موضوع کلی و نقش اصلی همجنسباز به میدان بیاید.   البته در بخش غیر انیمیشنی هم در فیلم جدید «جنگ ستارگان» محصول «دیزنی» نیز شاهد صحنه هایی از همجنسبازان و تلاش این کمپانی های هالیوودی برای معرفی و عادی سازی همجنسبازی بوده ایم. در همین فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» در دقایق نزدیک به پایان فیلم صحنه بوسه دو همجنسباز در پس زمینه تصویر دیده می شود. کارکتر «والکایر» با اجرای «تسا تامپسون» به عنوان اولین اَبَرقهرمان همجنسباز در دنیای سینمایی ماروِل به نمایش گذاشته شد و همچنین فیلم «The Eternals»(جاودان ها) قرار است اولین فیلم بلند با قهرمان همجنسباز باشد.   در انتشار انیمیشن «Out»(بیرون) محصول جدید پیکسار چند نکته وجود دارد. اول اینکه هالیوود نشان داد به شدت و با انگیزه مضاعف در حال تولید و ترویج مضامین همجنسبازی در تولید محتوا است و همین انیمیشن اخیر مدلول سیاست های کلی هالیوود و در سطحی بالاتر آمریکا بوده و عنوان «فیلم های مستقل» پیکسار و دیزنی تنها توهینی مضاعف به شعور مخاطبین اینچنین محتواهاست. دوم اینکه هدفمندی هالیوود را می توان از این نکته فهمید که با این وجود که سرفصل های بسیار مهم، دیدنی، مردم پسند، و دارای موضوعیت دیگری برای تولید محتوا وجود دارد که از همه نظر دارای شرایطی انکارناپذیر برای تولید هستند و هالیوود هنوز حتی یک ثانیه برایشان تولید محتوا نداشته است. همین مساله را می توان به کلیّت پیگیری مسائل، اخبار و مشکلات همجنسبازها از سوی دولت آمریکا و نیز بسیاری از دولت های اروپایی نسبت داد مادامیکه مسائل بسیار حیاتی انسان را بلاتکلیف وانهاده اند و به مساله حقوق همجنسباز و مواردی ازین دست می پردازند، می توان به نیت پشت پرده و شیطانی آن ها پی برد.   سوم اینکه هالیوود همچنین با این کار علاوه بر ترویج همجنسبازی، به فرزندان آموزش سرپیچی و عصیان می دهد و همانطور که در مضمون این انیمیشن وجود دارد، به مخاطب القاء می کند که در نهایت اگر والدین مساله تو را نپذیرفتند از آن ها عبور کنید. چهارم اینکه انیمیشن «Out»(بیرون)، داستان یک خانواده روستایی را روایت می کند و مشکلات عدم پذیرش والدین روستایی با همجنسبازی فرزندشان. این انتخاب ستینگ و مکان داستان به مخاطب این را القا می کند که خانواده های شهری از این مساله عبور کرده اند و والدین مشکلی با همجنسبازی فرزندشان ندارند و در پایان داستان میبینیم که خانواده روستایی هم آنچنان مشکلی با این قضیه نداشته و به راحتی پذیرای فرزند همجنسباز خود می شوند که قرار است با بخاطر این مساله روستا و خانواده خود را ترک کند.   از این رو با انتشار پیگیرانه هالیوود در تولید محتوای همجنسبازی برای کودکان، اهمیت مراقبت بیشتر والدین نمود بیشتری پیدا می کند. دنیای امروز متفاوت از گذشته است. در سال ها و دهه های گذشته که تلویزیون قوت غالب تغذیه سرگرمی کودکان بود، محتواها تنها از طریق جعبه جادویی تلویزیون قابل مشاهده بود که هر کشور به فراخور دین و فرهنگ خود به انتخاب محتوا مبادرت می کرد و بویژه در کشور ما، والدین بدون کمترین دغدغه ای از منظر محتوایی کودکان را پای تلویزیون می نشاندند اما امروزه دنیای اطلاعات و رسانه به جهت گستردگی و تنوع، تعریفی نو یافته است. از تلویزیون و رادیوی دیروز، امروز به ماهواره با هزاران شبکه مختلف و متنوع، دنیای اینترنت و فضای مجازی و تلفن های هوشمند رسیده ایم که انواع و اقسام محتواها را از در و دیوار به داخل خانه ها می کشاند. ازینرو نظارت و پیگیری از هر زمان دیگری حیاتی به نظر می رسد. بی شک امروز تربیت فرزند از هر زمان دیگری دشوارتر است چراکه تنها در اختیار گذاشتن یک گوشی هوشمند تلفن همراه می تواند کودک و نوجوان ما را در معرض تنوع گسترده ای از شنیع ترین مناظر و صحنه ها قرار دهد و امروز بیش از هر زمان دیگری مراقبت لازم است و تا حد ممکن گوشی را از یک دست گرفته و کتاب و دیگر محتواهای ارزشمند را فراخور گروه سنی فرزندانمان در دست دیگر بگذاریم.